Budowa Łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki
W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa tory na estakadach o łącznej długości 2,6 km (tor nr 1 – 1,2 km i tor nr 2 – 1,4 km) pomiędzy liniami kolejowymi Kraków Główny – Medyka oraz Kraków Płaszów – Oświęcim. Estakady kolejowe połączą modernizowane i przebudowywane przystanki osobowe Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.
Od początku budowy, będącej w chwili obecnej największą inwestycją przeprowadzaną w Krakowie , Herkules S.A., na zlecenie firm Mostostal Zabrze oraz Mostostal Kraków, bierze czynny udział prze realizacji prac związanych z montażem konstrukcji stalowej obiektów WK-1, WK-2, ES-1 , ES-2A , ES -2B oraz PM-K.
Na poszczególnych etapach prac montaż był i jest realizowany przy użyciu żurawi : Grove GMK 7450 , Liebherr LTM 1250 oraz Grove GMK 4075.
Stalowe konstrukcje przęseł produkowane są m.in. w Wytwórni Konstrukcji Stalowych Mostostal w Krakowie, następnie dzielone są na sekcje o długości ok.16 – 30 metrów i dostarczane na plac budowy. Montaż, przy użyciu żurawia Liebherr LTM 1250 , zaplanowano na podporach docelowych oraz tymczasowych. Po posadowieniu, sekcje przęseł będą ze sobą łączone, a podpory tymczasowe ostatecznie usunięte.